Назад
Новини

Чому «експрес-ліквідація» юридичних осіб ускладниться

«Експрес-ліквідацією» називають передання корпоративних прав на проблемні юридичні особи третім особам та зміну керівника. Тобто зі звичайною процедурою ліквідації нічого спільного немає. Деякі підприємці вдаються до такого підходу, маючи на меті швидко зняти з себе тягар проблемної фірми, наприклад, з боргами, неподаними деклараціями, поганою історією тощо. До того ж така процедура може бути дешевшою, ніж виконання зобов’язань перед контрагентами або сплата штрафів контролюючим органам.

28 квітня 2020 року набирає чинності Закон України «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення» № 361-IX від 06.12.2019.

Вказаний закон, крім іншого, дещо змінює порядок проведення державної реєстрації юридичних осіб.

Так, вже з 28.04.2020 доведеться додатково подавати державним реєстраторам наступні документи:

– структуру власності за формою та змістом, визначеними відповідно до законодавства;
– витяг, виписка чи інший документ з торговельного, банківського, судового реєстру тощо, що підтверджує реєстрацію юридичної особи – нерезидента в країні її місцезнаходження, – у разі, якщо засновником юридичної особи є юридична особа – нерезидент;
– нотаріально засвідчена копія документа, що посвідчує особу, яка є кінцевим бенефіціарним власником юридичної особи – для фізичної особи – нерезидента та, якщо такий документ оформлений без застосування засобів Єдиного державного демографічного реєстру, – для фізичної особи – резидента.

Таким чином, однієї довіреності від майбутнього «покупця» проблемної фірми буде недостатньо. Окрім неї для зміни засновника необхідно буде надати принаймні нотаріальну копію паспорту нового кінцевого бенефіціара та її переклад українською мовою, якщо він буде нерезидентом.

Крім того, за новим законом державний реєстратор перевірятиме відомості, зазначені стосовно кінцевого бенефіціарного власника, використовуючи відомості Державного реєстру актів цивільного стану громадян, Єдиного державного демографічного реєстру, Державного реєстру фізичних осіб – платників податків, Єдиної інформаційної системи Міністерства внутрішніх справ України щодо розшуку осіб, зниклих безвісти, та викрадених (втрачених) документів за зверненнями громадян.

В ситуації з «експрес-ліквідацією» все це може викликати певні труднощі. Можливо, така тенденція ускладнення подібних процесів зберігатиметься.


Партнер
Олексій Зайцев
Детальніше

Читайте всі новини KROLEVETSKYI and Partners на цій сторінці

Всі новини